Wil jij weer met vertrouwen pijnvrij bewegen?

Je gaat maar door en door en door, maar pijnvrij bewegen is daar niet bij. De pijn in je schouders en rug gaat niet over. Het wordt alleen maar erger. Je wordt er steeds meer door beperkt.  Hoelang blijf je hier nog bij rondlopen? 

Herkenbaar?

je voelt je 80/ praktijktopfit.nl

Pijn in schouders en rug, je voelt je 80

Als je meerdere diensten hebt gedraaid, dan weet je de rest van de week niet meer hoe je zitten moet door de pijn in je schouders en onderrug. Logisch toch, de zorg wordt steeds zwaarder en het werk moet worden gedaan met steeds minder mensen. Als je pech hebt, voel je je rug en schouder al tijdens de dienst. Laatst was het zelf zo erg, dat je de schoenen niet meer aan kreeg. Je moest hiervoor een collega vragen, voor zoiets simpels. Je voelt je dan geen veertig meer, maar tachtig.

Rug en schouderpijn/ praktijktopfit.nl

Niets extra's of leuks kunnen doen door de pijn

Jouw gezin, werk,  familie en  vrienden zijn jou heel veel waard. Je voelt je verantwoordelijk en je zorgt dat alles goed loopt. Als je gevraagd wordt om extra te komen werken,  twijfel je niet en zeg je ja. Ook al betekent dit dat je dat je weer meer pijn krijgt in schouders en onderrug. Je weer  oppas moet regelen en je de afspraak met jouw vriendin af moet zeggen. 

pijn bij huishouden/ praktijktopfit.nl

Tillen en bukken wat een drama

Als je nou alleen op je werk je rug zou belasten, dan was het nog te doen. Maar ook thuis moet je bukken en tillen. Bedden opmaken, boodschappen sjouwen en natuurlijk de jongste naar haar eigen bed tillen. Ze valt regelmatig op de bank of in jouw bed in slaap. Door de pijn aan de rug maak jij bewegingen waardoor zij gelijk weer wakker schrikt. Dan duurt het weer een hele poos voordat zij in slaap valt en jij naar bed kunt. 

koken te pijnlijk/ praktijktopfit.nl

Koken niet meer leuk door pijn

Koken vind je steeds minder leuk. Je weet niet meer weet wat je moet koken – de één lust dit niet, de ander dat niet. En wat je zelf lekker vindt, ben je haast vergeten.  Maar nog erger is de pijn aan schouders en rug door het roeren in de pannen.

fitness/ praktijktopfit.nl

Door de pijn niet de sport kunnen doe die je wilt

Je wilt sporten, omdat je weet dat dat goed voor je is en je eigenlijk ook wel wat kilo’s kwijt wilt. Je bent gaan fitnessen, omdat dit past in het schema rondom de kinderen. Leuk is het dit niet en het is steeds moeilijker om te gaan. Je wilt gewoon je oude sport weer oppakken, maar daar is geen tijd voor en al zeker niet om op zaterdag of zondag wedstrijden te spelen.

Door de pijn in de schouders en onderrug vraag je je af of je wel wer met de groep mee kunt.     

Wat gebeurt er als er NU niets verandert?

Als er niets verandert, dan kun je je werk niet meer doen. Zit je ziek thuis en er zijn al zoveel collega’s die uitgevallen zijn. Hoe moet dat dan?
Thuis kun je jouw jongste niet meer tillen van de pijn die steeds erger wordt, waardoor het niet meer veilig is. Ook omdat je zo moe wordt van laat en slecht slapen.
Sporten lukt niet meer, dus je wordt strammer en stijver en die kilo’s gaan er nooit af. Je bent nog lang geen vijftig en je voelt je minstens tachtig – en als je niet ingrijpt, gaat dat nooit meer over. en lukt het niet om pijnvrij te bewegen.

pijn in rug/ praktijktopfit.nl

“Gooi alle bezwaren aan de kant en maak tijd voor jezelf!”

Dus kom nu in actie en gun jezelf een pijnvrij leven.

En weet je niet waar je moet beginnen, boek dan een gratis en vrijblijvend Topfit-sessie.

Wat klanten
zeggen over mij

Bedankt Isabelle, door jou kon ik heerlijk een uurtje onthaasten. Isabelle heeft mij een heerlijke ontspannen massage gegeven. Ze luisterde heel goed naar mijn wensen en behoeften en weet dit heel goed te vertalen naar de behandeling die bij mij past. Ben je opzoek naar ontspannen? Zoek niet verder en ga heerlijk genieten! Ik kijk nu al uit naar de volgende keer.
Marieke Gerreman
Heerlijk echte aanrader!
Tonnie Geurds
Tonnie
Gratis Topfit-sessie /praktijktopfit.nl/topfit-sessie/

Topfit-sessie

Een gratis coaching sessie van een half uur om helder te krijgen wat je nodig hebt om pijnvrij te bewegen.

Laatste blogberichten